Serviceabonnement

Serviceabonnement

Zorgeloos genieten van je zonnepanelen?

Sluit nu een serviceabonnement af voor je zonnepaneleninstallatie.

Wij monitoren de zonnepanelen en bij het signaleren van eventuele storingen nemen wij contact met je op. Eerst zullen we kijken of de storing op afstand te verhelpen is. Lukt dit niet dan komen onze monteurs in actie.

Natuurlijk mag je zelf ook actief meekijken in de monitoring app van de zonnepanelen.

Serviceabonnement

Waarom een serviceabonnement afsluiten?

Stel je hebt een defecte (micro-)omvormer of optimizer en je hebt nog garantie. Deze wordt dan onder garantie vervangen maar zonder serviceabonnement moet je wel de arbeidskosten zelf betalen.

Is de garantie vervallen? Dan betaal je voor het onderdeel maar niet voor de arbeidskosten.

Met een serviceabonnement krijg je ook nog eens een leuke korting op een aantal service diensten zoals het demonteren en opnieuw monteren van de zonnepanelen, een onderhoudsinspectie of het opnieuw koppelen van de omvormer met het internet.

Zijn je zonnepanelen niet door ons geïnstalleerd maar wil je toch graag een serviceabonnement?

Dan zal er eerst een inspectie plaatsvinden. Blijkt dat de installatie niet voldoet aan de geldende eisen dan zullen deze eerst aangepast moeten worden. Pas als de installatie voldoet aan alle geldende eisen kan de installatie opgenomen worden in een serviceabonnement.

Welke omvormers komen in aanmerking?

Alleen systemen met een SolarEdge omvormer of Enphase micro-omvormers komen in aanmerking voor het serviceabonnement.

Serviceabonnement t/m 50 panelen:

€ 5 per paneel per + € 60 per systeem per jaar

De voordelen

  • Geen arbeidskosten bij reparaties.
  • Straal van 50 km (vanaf Marwijksoord) inbegrepen daarboven € 1 per km.
  • Gratis ondersteuning op afstand.
  • 20% korting op onderstaande service diensten
    • demonteren en opnieuw monteren zonnepanelen
    • onderhoudsinspectie
    • omvormer opnieuw koppelen met het internet

Voorwaarden serviceabonnement

Het zonnesysteem is door ons geïnstalleerd of geïnspecteerd.

Alleen zonnesystemen met een SolarEdge omvormer of Enphase micro-omvormers komen in aanmerking.

Uitsluitingen:

  • Overmacht door factoren van buitenaf zoals brand, storm, bliksem, overstroming of een gehackte installatie.
  • Onjuist of onzorgvuldig gebruik van de omvormer.
  • Een andere partij heeft aan de installatie “gesleuteld”.
  • Misgelopen stroomopbrengst wordt niet vergoed.
  • Als er geen werkende internetverbinding is met de modem kunnen wij het systeem niet op afstand monitoren. Eventuele storingen zullen we dan ook niet opmerken. Wij nemen contact met je op per mail of telefonisch om je op de hoogte te brengen van het niet goed functioneren van de internetverbinding. Lukt het niet om zelf de verbinding met het internet te herstellen dan kunnen wij hiervoor langskomen. Als de oorzaak van het niet goed functioneren van het internet wordt veroorzaakt door bijv. het wisselen van provider, update van de modem of anders buiten de installatie om dan zullen wij hiervoor arbeidskosten in rekening brengen.

Looptijd:

Het serviceabonnement gaat in vanaf het moment dat de offerte geaccepteerd en de factuur betaald is en is 1 jaar geldig. Na elk jaar wordt het abonnement automatisch met een jaar verlengd.

Betaling:

  • Je ontvangt van ons een factuur per mail voor de jaarlijkse premie. Zodra die betaald is kun je aanspraak maken op het serviceabonnement. Daarna zul je een maand voordat het nieuwe jaar in gaat een factuur per mail ontvangen.
  • Jaarlijks kunnen wij de premie met maximaal 2 % verhogen.
  • Heb je de premie voor het serviceabonnement niet betaald dan vervalt je recht op (gratis) service.

Opzeggen:

  • Het serviceabonnement wordt elk jaar automatisch verlengd tenzij je deze stopzet. Geef het minimaal 1 maand van tevoren aan ons door. Dan hebben wij de gelegenheid om dit op tijd te verwerken. Stel dat je abonnement op 1 januari is ingegaan dat moet de opzegging op 31 november bij ons binnen zijn.
  • Opzeggen kan via de mail: info@dezonnepaneleninstallateur.nl of telefonisch: 0592-250505
  • Wanneer je het abonnement opzegt dat loopt dit door tot het einde van de contractdatum.

Stel voor dat je eind september opzegt dan profiteer je nog t/m 31 december van alle voordelen van het abonnement. Je krijgt geen geld terug voor het resterende jaar.

Vrijblijvend adviesgesprek